Bartók-Sztravinszkij est
Bartók-Sztravinszkij est
Közép-Európa Táncszínház
Bartók-Sztravinszkij est
Közép-Európa Táncszínház
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. január 28. szombat, 19:00
Koreográfus: Halász Gábor, Kun Attila
Vad rítusok és szent őrület. Tűz körül dobpergésre, utcai karneválban énekszóra, éjszakai klubban a DJ ritmusaira: a tánc tisztelgés a mindennapok felfüggesztése, a transzcendens, az ösztönvilág, a szabadság, az érthetetlen és mindenekelőtt az örök törvény előtt. A tánc halál. Áldozat egy szebb és reménytelibb jövőért. Sztravinszkij egy mélyen eltemetett, de kiirthatatlan ösztönt komponál zenéjébe: a törvényeken alapuló világrendbe vetett hit ösztönét. Mit áldozunk ma? Mit táncolunk ma? Kun Attila kortárs közegben értelmezi újra az orosz pusztai hitvilágon és népzenén alapuló Tavaszi áldozat.
A Kolophón Hercegnője című darab Arkhné, a pókká változtatott hercegnő történetét meséli el, aki szövőtudományán felbátorodva versenyre hívja ki Athénét. A darab Bartók Béla IV. Vonósnégyesére készül a teljes zenemű felhasználásával, de sorrendi változtatásokkal. A darab nem próbálja megjeleníteni egyértelműen a történetet, de a karakterek viszonyrendszeréből egy követhető és megszakításmentes színházi élményt nyújtó dramaturgia épül fel. A szereplők tulajdonságait alapul véve kialakul egy absztrakt mozgásrendszer, mely minőségében a kortárs tánchoz, szerkezetében pedig a neoklasszikus művekhez hasonló stíluselemekkel bír.
Előadják
Tavaszi áldozat
Koreográfus: Kun Attila
Díszlet jelmez: Molnár Zsuzsa
Dramaturg konzultáns: Róbert Júlia
Fényterv: Fogarasi Zoltán
Zene: Igor Sztravinszkij
Szereplők:
Horváth Adrienn
Hargitai Mariann
Jakab Zsanett
Weninger Dalma
Mádi László
Ivanov Gábor
Kovács Péter
Nagy Mátyás Csaba
Dunai Bettina
Arakhné – Kolophón hercegnője
Koreográfus: Halász Gábor
Koreográfus Asszisztens: Anna Maria Karabela
Kosztüm: Béres Mónika
Fény: Fogarasi Zoltán
Zene: Bartók Béla - IV. Vonósnégyes
Szereplők:
Horváth Adrienn
Hargitai Mariann
Jakab Zsanett
Weninger Dalma
Mádi László
Ivanov Gábor
Kovács Péter
Nagy Mátyás Csaba
Dunai Bettina
Sally fejében öt eltérő karakterű nő él, akik nem tudnak egymásról. Sally szorongó, magányosan él. Nola, a kimért elegancia, intellektuális művészlélek. Derry mindig derűs, viccelődő, hetyke. Bella, az érzéki csábító, imád énekelni és táncolni. Jinx, maga a megtestesült düh és agresszió. A flamenco sajátossága, hogy különböző ágai, más-más érzelmet fejeznek ki, így az öt személyiséget egy-egy “palo” hívja életre. A műfaj csak eszköze az üzenetnek, mégis a történet emeli ki annak sokszínűségét.
Bizony, az élet nemfenékig lektűr. Még az olyan szakavatott tollforgatók is kerülhetnek alkotói válságba, mint Jenő, aki a feltűnni vágyó kezdő írók lendületével sóhajtozik az üres lap előtt. A könyvkiadónak hetykén azt ígérte, hogy délre kész a kézirat… És már reggel tíz óra van. Nézi ablakából a szemközti kávéházba igyekvő alakokat. Téma után szimatol. És érkezik is balról vehemens tempóban: a kávéház forgóajtaján beleng a végzet előszele: a Szőke ciklon! Jenő írni kezd, de olyan tempóban, hogy ember legyen a talpán, aki ezt követni tudja.
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen…
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…
Melinda álmodott egy Hazáról, ahol békében élhet. Ahonnan nem kell gyerekként elmenekülnie a két bátyjával, mint kislányként a szülőhazájából, Spanyolországból,…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!